Wystawa Małgorzaty Rzempowskiej-Skóry „Znachorki. Szeptuchy. Wiedźmy – portrety kobiet, które wiedzą i widzą więcej”

Zapraszamy 16 listopada (sobota) ok. godziny 17.30 (po konferencji Rozbijalnia Szklanych Sufitów) do holu Sali widowiskowej MOKiS, ul. Kochanowskiego 4 (parter) na wernisaż prac Małgorzaty Rzempowskiej-Skóry „Znachorki. Szeptuchy. Wiedźmy” – portrety kobiet, które wiedzą i widzą więcej”.

Wystawę można oglądać do 30 listopada 2019 r.

Wystawa składa się głównie z obrazów z cyklu „Baby Jagi”, o którym artystka pisze:

Czas, lata doświadczeń, porażek i sukcesów, potęga natury,  tajemnice świata widzialnego i niewidzialnego – wszystko to kryje się w ich oczach i na pomarszczonych obliczach moich czarownic.
Stara kobieta nie jest tu bezsilna, bez nadziei, nie jest samotna. Ona jest władczynią lasu, zwierząt, łącznikiem ze światem  zmarłych, jest niepokonana.
Cykl prac, który stworzyłam pokazuje jedność czarownic z naturą. Wiedźmy do pewnego stopnia władają leśnym światem, ale z drugiej strony natura sama je pochłania, liście wszystko widzą, zwierzęta są ich doradcami. Czarownice nie chcą straszyć i  budzić lęku, są tajemnicze, zamyślone,  żyją we własnym świecie. Nie szukają twojego wzroku, nie patrzą się na Ciebie, ale same pozwalają się obserwować. Popatrz więc i wejdź do ich świata, chociaż na chwilę….

Małgorzata Rzempowska-Skóra – urodzona w 1984 roku w Wałbrzychu, absolwentka poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Studia ukończone na Wydziale Edukacji Artystycznej, dyplom artystyczny uzyskany pod kierunkiem dr hab. Joanny Imielskiej, prof. nadzw. UAP. Oprócz projektów z dziedziny malarstwa i rysunku artystka od kilku lat tworzy przy pomocy aerografu.

Obrazy mineralne, Mandale i Baby jagi – każdy z cykli został stworzony inną techniką, każdy z nich dotyka innego tematu, ale całość łączy przedstawienie innej, własnej wizji natury, bardziej tajemniczej, wzbogaconej o elementy surrealistyczne.

Strona artystki.



Możliwość komentowania jest wyłączona.