Strona główna/Kalendarium

Kalendarium

terminarz dnia 03.02.2024

Kino MOKiS - Akademia Pana Kleksa

Miejsce: Kino MOKiS
Kategoria: Kultura
Data: 2024-02-03
Godzina: 14:30
Kultura / 2024-02-03

AKADEMIA PANA KLEKSA 

film familijny, fantasy

Seanse

  • 02.02.2024, godz. 16.30
  • 03.02.2024, godz. 14.30

Kup Bilet

Bilety - 19 zł (2D) do kupienia w systemie on-line Bilety24.pl od 29.01.2024. Do ceny biletów doliczana jest prowizja dla operatora (filmy 2D-1 zł). Bilety można także zakupić w kasie MOKiS. Kasa jest otwarta godzinę przed każdym biletowanym wydarzeniem.

"Akademia Pana Kleksa" to uwspółcześniona wersja klasycznej bajki Brzechwy, przemawiająca swoją treścią i formą do najmłodszych, ale i wchodząca w dialog ze starszymi widzami, którzy wciąż pamiętają kultową ekranizację z lat 80. Film przedstawia historię pozornie zwykłej dziewczynki - Ady Niezgódki - która trafia do tytułowej Akademii, żeby poznać świat bajek, wyobraźni i kreatywności. Przy pomocy wybitnego i szalonego pedagoga profesora Ambrożego Kleksa rozwija swoje niesamowite umiejętności, a także wpada na ślad, który pomoże jej rozwikłać największą rodzinną tajemnicę…

Oleśnickie Spotkania Muzyczne - kinowy koncert ,,Orfeusz w piekle"

Miejsce: Kino MOKiS
Kategoria: Kultura
Data: 2024-02-03
Godzina: 17:00
Kultura / 2024-02-03

Zapraszamy na projekcje operetki "Orfeusz w piekle" Jacques’a Offenbacha w wyjątkowo barwnej i zabawnej inscenizacji, która odbędzie się w Kinie MOKiS 03.02.2024 o godz. 17.00.

Bilety w cenie 35*zł w sprzedaży od 15.01.2024 r. Do biletów sprzedawanych w systemie Bilety24 doliczana jest prowizja dla operatora 2 zł. Bilety można także zakupić w kasie MOKiS. Kasa jest otwarta godzinę przed każdym biletowanym wydarzeniem.

Plakat informacyjny

Kup Bilet

Bilety w cenie 35*zł w sprzedaży od 15.01.2024 r. Do biletów sprzedawanych w systemie Bilety24 doliczana jest prowizja dla operatora 2 zł.

 

 

Kto skomponował najsłynniejszego kankana świata? Oczywiście Jacques Offenbach. A gdzie go umieścił? W swojej najsłynniejszej operetce, czyli w Orfeuszu w piekle.

Offenbach, francuski kompozytor żydowskiego pochodzenia, był nie tylko wysoce zdolnym artystą, który posiadał wyjątkowo lekkie poczucie humoru, jak i muzyczne pióro, ale też sprawnym przedsiębiorcą, w mig wyczuwającym potrzeby publiczności. W 1855 roku założył prywatny, działający do dziś, Le Théâtre des Bouffes Parisiens. Wystawiał tam jednoaktowe farsy muzyczne, by w roku 1858, trzy lata od otwarcia teatru, dać paryżanom zwariowaną operę komiczną Orfeusz w piekle. Była ona absolutną nowością, jedyną w swoim rodzaju operową bufonadą, która grecki mit o Orfeuszu i Eurydyce przedstawiła w sposób co najmniej frywolny. Jako że miała lekki i niepoprawny charakter oraz dialogi mówione obok partii śpiewanych, uznano ją za nowy gatunek, który dziś nazywamy operetką.

Offenbach był mistrzem w pisaniu operetek na kanwie mitów greckich i tradycyjnych baśni (Piękna Helena czy Rycerz Sinobrody). Jego „antyczne” i „fantastyczne” dzieła zawsze w jakiś sposób odmalowywały współczesnych mu, przyziemnych ludzi, ze wszystkimi ich zabawnymi wadami. Jak ten genialny kompozytor przedstawił tragiczną historię trackiego śpiewaka Orfeusza, który udał się do zaświatów, by odzyskać swoją żonę Eurydykę – tego dowiemy się z szalonego przedstawienia zrealizowanego w 2019 roku w ramach Salzburger Festspiele, słynnego festiwalu, który ma już ponad sto lat.

Przedstawienie wyreżyserował Barrie Kosky (Wesele Figara Mozarta z Wiener Staatsoper), a zadyrygował nim Enrique Mazzola, dyrektor muzyczny Lyric Opera of Chicago. W rolę Eurydyki wcieliła się Kathryn Lewek, jedna z najlepszych obecnie odtwórczyń arcytrudnej partii Królowej Nocy z Czarodziejskiego fletu Mozarta, zaś legendarnej szwedzkiej mezzosopranistce Anne Sofie von Otter powierzono prześmiewczą rolę Opinii Publicznej.

Czas trwania: około 2 godzin i 40 minut (w tym jedna przerwa)
Polskie napisy

 
do góry